Hello September!

Azi vă povestesc despre cum am ajuns să iubesc un fruct pe care nu l-am îndrăgit niciodată…până acum!

Nu mai știu exact cum s-a întâmplat să gust primul avocado, cert e că nu mi-a plăcut deloc…era tare, fad, necopt, nici un găsesc cuvinte să descriu cât de neplăcut mi s-a părut…asta până am mâncat primul avocado adevărat tocmai în Spania …era cu totul altceva:era moale, tartinabil, cu un ușor gust de nucă…mmhhh ce să vă spun …dragoste la prima degustare!

fruit

Așa am încept să caut mai multe detalii despre acest fruct minune și azi pot spune că reușesc (de cele mai multe ori!) să îl aleg perfect. Este foarte important să învățați să îl alegeți, să nu fie nici tare dar nici prea moale, iar în locul unde era codița trebuie să fie gălbui și nu maroniu. Eu am observat că dacă îl uit mai multe zile în frigider miezul de innegrește…așa că la mine nu prea apucă 2 zile, timp în care stă frumos undeva la răcoare, dar nu în frigider!

Am aflat că arborele de avocado este originar din Mexic și Guatemala, dar crește și în zona Mediteraneană, că există mai multe soiuri care diferă ca formă și culoare.

Mie cel mai mult îmi place Hass, avocado-ul verde închis… este un fruct atipic deoarece conține multe grăsimi bune. Pe lângă acestea, are multe fibre, potasiu, vitamina E, B, K, acid folic, acid oleic…studiile recente au demonstrat faptul că un consum constant reduce nivelul colesterolului, trigliceridelor și tensiunii arteriale.

Odată tăiat se va oxida rapid, motiv pentru care este bine să picurați puțină zeamă de lămâie…se digeră rapid și poate fi servit în multe moduri și este foarte bun și ca și mască pentru ten!

Vă mărturisesc că eu îl consum foarte des și e nelipsit mai ales la micul dejun când îl servesc fie cu pâine prăjită, fie alături de un ou poșat sau în salată…dacă doriți ceva dulce puteți încerca mousse de avocado cu pudră de roșcoave, e delicioasă…

mousse

Aștept să îmi spuneți dacă vă place avocado și mai ales cum îl consumați!

smoothie

Să aveți o toamnă minunată,

Kisses, Lu

