Bună dimineața lume!

Cum sunteți voi? Ce ați mai făcut?

Nu știu cum e pentru voi, dar pentru mine luna decembrie este cea mai frumoasă perioadă din an…nu doar pentru că vin Sărbătorile ci și datorită faptului că în această lună e aniversarea noastră…mă bucur așa de mult că aceste evenimente coincid! Anul acesta e și mai special fiindcă e primul Crăciun ca și familie…Yei!

Și pentru că e perioada târgurilor de Crăciun, azi vreau să vă povestesc despre cel de la Koln.

Încă de la mijlocul lunii noiembrie întreg orașul îmbracă haine de sărbătoare și se deschide oficial Piața de Crăciun. Veți găsi multe locații (piețe), dacă nu mă înșel vreo 7 sau 8, și ceea ce îmi place este că fiecare e decorată diferit, de la culori, la căsuțele cu globuri și turtă dulce sau personajele pe care le puteți întâlni.

dom

Dacă ajungeți în Koln, și doriți să le vedeți pe toate, cel mai simplu e să începeți cu piața din fața Domului…Deși multă lume se înghesuie la piața de lângă Dom, merită să o vizitați. 

turta-dulce

De la Dom luați-o apoi spre Heimat der Heinzel, în Heumarkt, unde veți găsi multe figurine sculptate în lemn și un imens patinoar. Mărturisesc că aici am mancat și cele mai bune și gigantice frigărui (0,5 m!)

frigarui

patinoar

Mergeți apoi în Markt der Engel, Neumarkt, unde cu siguranță veți fi vrăjiți beculețele în formă de stele. Vă recomand să încercați un vin fiert, mie aici mi s-a părut ca este cel mai bun și cu siguranță au și cele mai drăguțe căni fiindcă, apropos, fiecare locație are căni diferite pentru vin fiert, punch, cacao cu frișcă…

Un pic mai jos de Neumarkt, în Rudolfplatz, veți păși în Nikolausdorf, unde veți fi întâmpinați de un ren care vă povestește ceva despre Moș Nicolae…eu din păcate nu am înțeles mare lucru fiindcă nu prea mă descurc cu germana…

Cât despre suveniruri, cu greu m-am decis ce să îmi cumpăr. Am luat însă o căsuță de ceramică foarte drăguță, bineînțeles handmade, căteva globuri cu forme haioase, o figurină de lemn ce reprezintă „spărgatorul ne nuci” și bineînțeles o cană super simpatică care să îmi amintească de târg.

Dacă ajungeți la Koln neaparat să încercați vinul fiert și cacao cu frișcă în Neumarkt, frigăruile de juma de metru în Heumarkt și bratwurstul în Rudolfplatz…și turta dulce și migdalele aromate și castanele prăjite…și lista poate continua! Și înarmați-vă cu foarte multă răbdare fiindcă e super -uber-aglomerat!

Fiindcă nu știu dacă mai apuc să scriu un alt articol anul acesta vă urez de pe acum Crăciun Fericit și să avem un An Nou ca în povești!

Kisses, Lu

 

Photos Pinterest & Lu

 

 

 

 

