Joi am vrut să profităm din plin de numeroasele grade anunțate în termometre, vreo 20 mai exact …Zis și făcut, am dat un search pe google să văd ce am putea vizita într-o zi, dar să nu fie foarte departe. M-am hotărât repede și am cumpărat biletele de tren pentru cityscape la Liege, iar dimineața ne găsea nerăbdători și gata de drum. Din Koln se ajunge în aproximativ 1 oră, ceea ce e super rezonabil.

Liege, este al treilea oraș ca mărime din Belgia, ascunde numeroase monumente istorice, dar și clădiri moderne, fiind situat pe fluviul Meuse. Ca și număr de locuitori poate fi ușor comparat cu Oradea, și el având în jur de 200.000.

IMAG2887[1]
Am fost încântați să descoperim un oraș nu foarte mare, care poate fi străbătut la pas, colorat predominant în portocaliu și destul de aglomerat.

Important centru universitar al Belgiei, orașul numără nu mai puțin de 24  de instituții, lucru evidențiat prin mulțimea de tineri întâlnită pe toate străduțele.

Liege s-a remarcat de-a lungul timpului ca fiind un oraș al industriei oțelului, fierului, cărbunelui și sticlei, motiv pentru care a fost numit „Le cite ardent” sau Orașul de ardere.

Primul contact cu orașul a fost surprinzător, deoarece gara Guillemins, proiectată de Santiago Calatrava și inaugurată în 2009, seamă izbitor, ca și arhitectură, cu Ciudad de las Artes y las Ciencias din Valencia.

IMAG2814[1]IMAG2939[1]IMAG2938[1]
Un obiectiv interesant este Montagne de Bueren, o străduță în pantă care urcă 374 (sau 407?)de trepte, eu una vă spun sincer că nu le-am numărat, și de la capătul căreia panorama asupra orașului e perfectă. Tot aici e Citadella, unde noi am stat la picnic.

IMAG2834[1]IMAG2849[1]

Dacă doriți să luați prânzul, vă recomand Place du Marche, asta dacă sunteți norocoși să găsiți o masă liberă…noi ne-am potolit setea cu câte o bere rece. Aici se află și primăria denumită de localnici La Violette.

IMAG2869[1]IMAG2868[1]

Celebre în întreaga Belgie, patiseriile te îmbie la tot pasul cu fel de fel de bunătăți care cu siguranță vă vor încânta atât privirile cât mai ales papilele gustative…😋

IMAG2927[1]IMAG2879[1]
Dintre numeroasele obiective pe care le ascunde orașul, cel mai impunător monument mi s-a părut Palais des Princes Eveques sau Palatul Prinților Episcopi, un palat rezidențial care e unul dintre cele mai mari din Belgia. Tot aici în Place St. Lambert se află și ruinele vechii catedrale.

IMAG2872[1]

Am vizitat și catedrala Sf. Paul, renumită deoarece adăpostește atât tezaurul cât și racla de aur a lui Charles Curajosul, care împreună cu regele Ludovic al XI -lea au atacat și distrus orașul în anul 1468.

Timpul a fost surprinzător de scurt, dar în mare parte am văzut cam tot ce ne-am propus, mai puțin muzeele, 11 la număr, a căror vizitare presupunea un timp îndelungat.

Dacă ajungeți în Liege să nu rataţi Biserica Sf. Bartolomeu, Muzeul Curtius, Pont des Arches, Muzeul de Artă Valonă, Acvariul, Biserica St.Jacques…

wp-image-1715447855jpg.jpgwp-image-1737421793jpg.jpg

Vă las mai jos câteva poze în speranța că vă veţi convinge că merită să-l includeți în una din următoarele voastre destinații.

Vă pup și vă doresc un weekend minunat, LU.

IMAG2933[1]IMAG2874[1]IMAG2921[1]IMAG2924[1]IMAG2934[1]

